Preview

Bibliosphere

Advanced search

Ways of editorial art development

https://doi.org/10.20913/1815-3186-2016-4-107-111

Abstract

Editorial art is treated as realization of the relationship of artistic-aesthetic and intellectual-speech activities. This specific activity is formed under certain conditions of learning editing, where it becomes a form of self-expression, conscience of students, means of their self-development. The principles of this training, the main one of which is the editing structural-functional organization in situation of joint productive activity, are described.

About the Author

L. A. Mosunova
Вятский государственный университет
Russian Federation


References

1. Мосунова Л. А. Проблемы вузовской подготовки // Полиграфист. 2013. № 2. С. 24-31.

2. Мосунова Л. А. Структурно-функциональный подход к редактированию и система подготовки к нему студентов // Современное издательское дело: новое в теории и практике. Киров, 2015. С. 93-113.

3. Ляудис В. Я. Инновационное обучение и наука. Москва : ИНИОН, 1992. 52 с.

4. Гальперин П. Я. Методы обучения и умственное развитие ребенка. Москва : Изд-во МГУ, 1985. 45 с.

5. Мосунова Л. А. К вопросу о совершенствовании подготовки редакторов: проблема понимания текстов // Известия высших учебных заведений. Проблемы полиграфии и издательского дела. 2009. № 4. С. 57-62.

6. Леонтьев А. А. Психолингвистические единицы и порождение речевого высказывания. Москва : Наука, 1969. 307 с.


Review

For citations:


Mosunova L.A. Ways of editorial art development. Bibliosphere. 2016;(4):107-111. (In Russ.) https://doi.org/10.20913/1815-3186-2016-4-107-111

Views: 356


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)