О КАЧЕСТВЕ БИБЛИОТЕЧНОГО ОБЩЕНИЯ
Abstract
The approach to the quality of library contacts from the viewpoint of the conception of personality relations (V. N. Mjasischev) and theory of activity (V. D. Nebylitsyn) is shown. Foreign theories of interpersonal relations.
About the Author
S. A. JezovaRussian Federation
References
1. Биркенбиль Ф. Вера. Коммуникативный тренинг. Наука общения для всех / пер. с нем. Чунеева. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2002. – С. 228.
2. Большой, психологический словарь / сост. и общ. ред. : Б. Мещеряков, В. Зинченко. – СПб. : Прайм-ЕВРОЗНАК. – 2003. – 672 с.
3. Бородина В. А. Квалитология и квалиметрия библиотечного общения // Науч. и техн. б-ки. – 2008. – № 10. – С. 47–60.
4. Вердербер Р. Психология общения. – СПб. : Прайм-ЕВРОЗНАК. – 2003. – 318 с.
5. Линден И. Л. Первый инструмент оценки качества библиотечного обслуживания – SERVQL / LİBQUAL // Науч. и техн. б-ки. – 2008. – № 4. – С. 45–54.
6. Мясищев В. Н. Проблема отношений человека и ее место в психологии // Психология личности. – М., 2001. – С. 13–25.
7. Небылицын В. Д. Психофизиологические исследования индивидуальных различий. – М., 1976. – 336 с.
Review
For citations:
Jezova S.A. . Bibliosphere. 2009;(1):24-26. (In Russ.)