Preview

Bibliosphere

Advanced search

Book distribution in digital age (on the examples of bookselling enterprises of Siberia and the Far East

Abstract

This article summarizes the experience of the book distribution companies on the use of digital technology: «Print-On-Demand», Internet-shops, electronic client databases, etc. As one of the elements of success in book-selling business in the digital age – the development of cultural and leisure activities in traditional book store.

About the Author

O. N. Alshevskaja
Государственная публичная научно-техническая библиотека Сибирского отделения Российской академии наук
Russian Federation


References

1. Книжный магазин в цифровую эпоху: профессиональная дискуссия // Кн. индустрия. – 2012. – № 3. – С. 10–19.

2. Книжный бизнес России 2011–2012: факты, прогнозы, тенденции / Б. С. Есенькин [и др.] // Кн. индустрия. – 2011. – № 8. – С. 19–20.

3. Трифонов М. Ю. Мы еще простудимся на похоронах электронной книги // Кн. индустрия. – 2012. – № 3. – С. 22.

4. «Академкнига» на Морском 22. – URL: http://aristotel08.blogspot.ru/2012/03/22.html (дата обращения: 14.07.12).

5. Книжный рынок России. Состояние, тенденции и перспективы развития. 2010 год : отраслевой аналит. докл. / под ред. В. В. Григорьева. – М., 2011. – С. 52.

6. Кузменко А. Как добиться успеха в информационную эру // Книжная индустрия. – 2009. – № 9. – С. 10.


Review

For citations:


Alshevskaja O.N. Book distribution in digital age (on the examples of bookselling enterprises of Siberia and the Far East. Bibliosphere. 2012;(5):85-88. (In Russ.)

Views: 273


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)