Preview

Bibliosphere

Advanced search

Continuing library education: Declaration and reality

Abstract

The purpose of the article is to attract attention of educational community, researchers, practitioners and managers of libraries to the problems of preparation of library staff involved in the implementation of the competence approach to the educational process and practical activity.

About the Author

I. S. Pilko
Кемеровский государственный университет культуры и искусств
Russian Federation


References

1. Гендина Н. И. Нужна система образовательных стандартов // Библиография. – 2001. – № 2. – С. 25–33.

2. Каптерев А. И. Виртуальный мир Российского библиотекаря. – М. : Профиздат, 2001. – 256 с.

3. Колкова Н. И. Модель профессиональной деятельности – основа совершенствования стандартизации образования // Библиография. – 2001. – № 2. – С. 39–44.

4. Мазурицкий А. М. Современные проблемы подготовки библиотечно-библиографических кадров в вузах культуры // Науч. и техн. б-ки. – 2000. – № 4. – С. 16–19.

5. Пилко И.С. Требуется технологический подход // Библиография. – 2001. – № 2. – С. 34–38.

6. Колесникова М.Н. Размышления о подготовке бакалавра библиотечно-информационной деятельности // Библиосфера. – 2012. – № 2. – С. 72–74.

7. Усольцева О. В. Профессиональный стандарт как модель деятельности специалиста библиотечно-информационной сферы // Библиосфера. – 2010. – № 2. – С. 43–48.


Review

For citations:


Pilko I.S. Continuing library education: Declaration and reality. Bibliosphere. 2013;(1):9-12. (In Russ.)

Views: 294


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)