Preview

Bibliosphere

Advanced search

Research schools in librarianship:methods of analysis and diagnostics

Abstract

The article deals with the nature and specificity of scientific schools in bibliography and librarianship, their role in preserving the high level of library science. The author characterizes methods used for researching cognitive and social communication.

About the Author

L. A. Kozhevnikova
Государственная публичная научно-техническая библиотека Сибирского отделения Российской академии наук
Russian Federation


References

1. Захарчук Т. В. Теория и методика идентификации научных школ в библиографоведении // Библио- сфера. – 2012. – № 3. – С. 43–50.

2. Кожевникова Л. А. Научные школы в библиографо- ведении и библиотековедении как фактор прогресса российского библиотечного сообщества (подходы, методы, модели) // Гуманитар. науки в Сибири. – 2013. – № 3. – С. 70–74.

3. Макеева О. В. Научные школы в области библиотековедения, библиографоведения и книговедения: к изучению вопроса // Библиотековедение. – 2014. – В печати.

4. Лексин В. Региональная диагностика: сущность, предмет и метод, специфика применения в совре- менной России // Рос. экон. журн. – 2003. – № 5. – С. 18–21.

5. Кожевникова Л. А. Методология регионального библиотековедения: проблемы и перспективы. – Но- восибирск : ГПНТБ СО РАН, 2012. – 144 с.


Review

For citations:


Kozhevnikova L.A. Research schools in librarianship:methods of analysis and diagnostics. Bibliosphere. 2014;(1):22-25. (In Russ.)

Views: 301


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)