Preview

Bibliosphere

Advanced search

Library marketing, the National Electronic Library, library pedagogy

Abstract

Stages of marketing development in general and library marketing in particular are considered. Prospects of library marketing development in Russia depend on the National Electronic Library project and the concept 3.0 of marketing. The historical continuity of library marketing and library pedagogy is demonstrated.

About the Author

A. V. Sokolov
Санкт-Петербургский государственный институт культуры
Russian Federation


References

1. Большая экономическая энциклопедия. - М. : Эксмо, 2008.

2. Бурцева Т. А., Сизов В. С., Цень О. А. Управление маркетингом : учеб. пособие. - М. : Экономист, 2005. - С. 208-209.

3. Котлер Ф., Андреасен А. Р. Стратегический маркетинг некоммерческих организаций. - Ростов н/Д : Феникс, 2007. - 864 с.

4. Колегаева С. Д. Маркетинг библиотечный // Библиотечная энциклопедия. - М. : Пашков дом, 2007.

5. Степанов В. К. Манифест библиотек цифровой эпохи. - М., 2014. - URL: http://www.calameo. com/read/0034547383b7da70af379 (дата обращения: 10.12.2014).

6. Котлер Ф., Сетиаван А., Картаджайя Х. Марке-тинг 3.0. От продуктов к потребителям и далее к человеческой душе. - М. : Эксмо, 2011. - 240 с.

7. Ванеев А. Н. Миссия библиотеки // Библиотечная энциклопедия. - М. : Пашков дом, 2007.

8. Столяров Ю. Н. Встретив клиента, не проститься бы с миссией // Вестник Челябинской государственной академии культуры и искусств. - 2013. - № 3. - С. 14-19.

9. Суслова И. М., Клюев В. К. Менеджмент библиотечно-информационной деятельности. - СПб. : Профессия, 2009. - 600 с.

10. Рубакин Николай Александрович : хрестоматия / авт.-сост. В. А. Бородина, С. М. Бородин. - М. : РШБА, 2014. - 424 с.

11. Библиотековедение : общий курс : учебник / С. А. Басов [и др.] ; науч. ред. А. Н. Ванеев, М. Н. Колесникова. - СПб. : Профессия, 2013. - 237 с.

12. Ванеев А. Н. Библиотечная педагогика // Библиотечная энциклопедия. - М. : Пашков дом, 2007.

13. Работа с читателями. - 3-е изд. / под ред. В. Ф. Сахарова. - М. : Книга, 1981. - 296 с.

14. Основы маркетинга : [пер. с англ.] / Ф. Котлер [и др.]. - 5-е европ. изд. - М. [и др.] : Вильямс, 2012. - 751 с.


Review

For citations:


Sokolov A.V. Library marketing, the National Electronic Library, library pedagogy. Bibliosphere. 2015;(2):15-21. (In Russ.)

Views: 538


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)