Preview

Bibliosphere

Advanced search

Виртуальные фокус-группы как метод научного исследования

Abstract

Virtual focus groups as a method of research are considered. The advantages and limitations of virtual focus groups in comparison with the focus groups used in the traditional format are shown. The types of studies in which the use of this method may be considered appropriate.

Keywords


001.8

About the Author

Г. Варганова
Санкт-Петербургский государственный университет культуры и искусств
Russian Federation


References

1. Белановский С. А. Метод фокус-групп. - М. : Никколо-Медиа, 2001. - 280 с.

2. Волкова А. И. Психология общения. - М. : Высш. образование, 2007. - 446 с.

3. Дмитриева Е. Фокус-группы в маркетинге и социологии. - М. : Центр, 1998. - 144 с.

4. Кейси М., Крюгер Р. Фокус-группы. - Киев : Диалектика, 2003. - 251 с.

5. Мельникова О. Фокус-группа: методы, методология, модерирование. - М. : Аспект Пресс, 2007. - 320 с.

6. Петров Д. В. Эффективный маркетинг: практика использования фокус-групп. - М. : ГроссМедиа Росбух, 2008. - 160 с.

7. Litosseliti L. Using focus groups in research. - L. ; N. Y. : Continuum, 2003. - 112 p. - (Continuum research methods).

8. Merton R., Fiske M., Kendall P. The focused interview: a manual of problems and procedures. - N. Y. : Free Press ; L. : Collier Macmillan, 1990. - 200 p.

9. Morgan D. Focus groups as s qualitative research. - Thousand Oaks, CA : Sage Publications, 1997. - 80 p.

10. Stewart D., Shamdasani D. Focus groups: theory and practice. - Newbury Park, CA : Sage Publ., 1991. - 188 p.


Review

For citations:


  . Bibliosphere. 2010;(2):8-12. (In Russ.)

Views: 301


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)