Preview

Bibliosphere

Advanced search

От библиографического свертывания к аналитическому: опыт подготовки каталогизаторов в вузе

Abstract

The authors consider the peculiarities of higher education students' training on analytical and synthetic information processing, give a substantial analysis of a cataloguer training at secondary and higher education institutions, underlines professional and special competences of specialists in analytical and synthetic information processing. Special attention is paid to continuous education of the specialists on analytical and synthetic information processing and to insufficient efforts on implementing the principle of succession of educational process in cataloguer training in the system «special secondary educational establishments and higher educational establishments». The authors suggest to think about further active development of partnership relations between higher educational establishments dealing with cataloguer training and regional and as well as national library and information corporations.

About the Authors

А. Меркулова
Кемеровский государственный университет культуры и искусств
Russian Federation


О. Сакова
Кемеровский государственный университет культуры и искусств
Russian Federation


References

1. Библиотечно-информационная деятельность. Специальность 052700: государственный образовательный стандарт, примерные программы, учебные планы : сб. норматив. док. и учеб.-метод. обеспечения. - М. : ФАИР-ПРЕСС, 2005. - 992 с.

2. Вузовская наука - библиотечной практике : науч.-практ. сб. / Кемер. гос. ун-т культуры и искусств. - Кемерово : КемГУКИ, 2007. - 348 с.

3. Культура и искусство: поиски и открытия : сб. ст. по материалам межрегион. студен. науч.-практ. конф. (г. Кемерово, 23 апр. 2009 г.) / Кемер. гос. ун-т культуры и искусств. - Кемерово : КемГУКИ, 2009. - 285 с.

4. Методы информационно-аналитической деятельности : сб. ст. / Кемер. гос. ун-т культуры и искусств. - Кемерово : КемГУКИ, 2010.


Review

For citations:


 ,   . Bibliosphere. 2011;(1):71-74. (In Russ.)

Views: 254


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)