Preview

Bibliosphere

Advanced search

A school library model and the reading problems of secondary school pupils at the present stage of Russian society development

Abstract

Considered are the functions of a school library model (library and information centre) and the problems of guiding the reading of secondary school pupils in modern society.

About the Author

D. V. Krupnitsky
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение Средняя общеобразовательная школа № 183
Russian Federation


References

1. Коморовская Т. В., Алкарева Т. П., Куделя Л. А. Библиотека университета и массовая культура: активное противостояние // Региональное книговедение: Сибирь и Дальний Восток. – Новосибирск, 2008. – С. 306–309.

2. Ялышева В. В., Степанова А. С. Чтение и библиотечное обслуживание: исследовательская деятельность Российских библиотек // Библиосфера. – 2007. – № 3. – С. 3–11.

3. Казарина С. В. Социальный портрет пользователя детской библиотеки г. Новосибирска. – Новосибирск, 2004. – С. 6–34.

4. Как ковать кадры для инноваций // Новосиб. обозреватель. – 2008. – № 38 (306). – 8.07.2008. – С. 9.

5. Крук Н. В. Модель современной школьной библиотеки : автореф. дис. … канд. пед. наук. – Новосибирск, 2007. – 18 с.


Review

For citations:


Krupnitsky D.V. A school library model and the reading problems of secondary school pupils at the present stage of Russian society development. Bibliosphere. 2012;(2):86-90. (In Russ.)

Views: 283


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)