Preview

Bibliosphere

Advanced search

Script design and advertising library leisure activities

Abstract

The paper analyzes some of the organizational aspects of the leisure activities of libraries – development technology and implementation of a library script , as well as various types of its advertising and promotion. Focuses is made on the specific features of library leisure drama and certain types of advertising products, ensuring the effectiveness of library activities.

About the Authors

E. V. Miroshnichenko
Белгородский государственный институт искусств и культуры
Russian Federation


E. A. Beletskaja
Белгородский государственный институт искусств и культуры
Russian Federation


References

1. Генкин Д. М., Конович А. Сценарное мастерство культ- просветработника. – М. : Советская Россия, 1984. – 136 с.

2. Марков О. И. Сценарная культура режиссеров театрализованных представлений и праздников (сценар- ная технология) : учеб. пособие для вузов. – Красно- дар, 2004. – 408 с.

3. Мокшанцев Р. И. Психология рекламы : учеб. посо- бие. – М. : ИНФРА-М ; Новосибирск : Сиб. согла- шение, 2003. – 230 с.

4. Ожегов С. И. Словарь русского языка. – М. : Рус. яз., 1987. – 1198 с.

5. Новаторов В. Е. Современные технологии культурнодосуговой деятельности: состояние, проблемы, пер- спективы развития – URL: http://www.omsu.omskreg. ru/vestnik/articles/y1999-i3/a109/article.html (дата об- ращения: 15.02.2013).

6. Олзоева Г. К. Массовая работа библиотек. – М. : Ли- берея-Бибинформ, 2006. – 120 с.

7. Паршин Ю. М. Сценарные основы праздничного до- суга в современной библиотеке. – М. : Литера, 2009. – 160 с.

8. Рощупкин С. Н. Основы организации рекламной дея- тельности : учеб.-метод. пособие / Моск. гос. ун-т культуры и искусств. – М. : Изд-во МГУКИ, 2000. – 57 с.

9. Сазонова Н. Характеристики культуры и планирова- ние рекламных кампаний // Маркетинг в России и за рубежом. – 2000. – № 1. – С. 41–49.

10. Социально-культурная деятельность учреждений куль- туры клубного типа / ред. Н. Л. Гончарова. – Тверь, 2003. – 378 с.

11. Трелин Ю. А. Реклама в системе культуры // Про- блемы социально-гуманитарного знания. – Волгоград, 1999. – С. 113–117.

12. Чечётин А. И. Основы драматургии : учеб. пособие. – М. : МГУКИ, 2004. – 150 с.

13. Шароев И. Г. Режиссура эстрады и массовых пред- ставлений : учеб. для студентов высш. театр. учеб. заведений. – М. : Просвещение, 1986. – 463 с.


Review

For citations:


Miroshnichenko E.V., Beletskaja E.A. Script design and advertising library leisure activities. Bibliosphere. 2014;(1):38-43. (In Russ.)

Views: 316


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1815-3186 (Print)
ISSN 2712-7931 (Online)